Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(759)
IBUK Libra
(310)
Forma i typ
Książki
(756)
E-booki
(310)
Publikacje naukowe
(59)
Publikacje dydaktyczne
(49)
Publikacje fachowe
(21)
Publikacje popularnonaukowe
(15)
Poradniki i przewodniki
(8)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Publikacje informacyjne
(4)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Proza
(1)
Publikacje dydatktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(582)
nieokreślona
(338)
wypożyczone
(44)
Placówka
Wypożyczalnia Centralna
(342)
Czytelnia
(299)
Oddział dla Dzieci (Szymańskiego 2)
(2)
Filia nr 2 dla Dzieci i Młodzieży
(13)
Filia nr 4 (Powstańców Ślaskich)
(150)
Filia nr 6 (Kromołów)
(12)
Filia nr 8 (Bzów)
(2)
Filia nr 9 (Marszałkowska)
(114)
Filia nr 10 (Powstańców Śląskich 6)
(27)
Autor
Wojnowski Jan (1936- )
(19)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(13)
Johnson Robert L
(11)
McCann Vivian
(11)
Materska Maria (1942- )
(10)
Koroniak Henryk
(8)
Zimbardo Philip G
(8)
Gawęcki Jan (1944- )
(7)
Hołyst Brunon (1930- )
(7)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(7)
Molski Marcin
(7)
Halliday David (1916-2010)
(6)
Resnick Robert (1923- )
(6)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(6)
Wojciechowski Aleksander (tłumacz)
(6)
Żurawski Sławomir
(6)
Bańko Mirosław
(5)
Chwalba Andrzej (1949- )
(5)
Cybulko Anna
(5)
Giddens Anthony (1938- )
(5)
Grajewski Jakub
(5)
Hołyst Brunon (1930- ). Bezpieczeństwo jednostki, społeczeństwa i gatunku ludzkiego
(5)
Koroniak-Szejn Katarzyna Maria
(5)
Lipoński Wojciech (1942- )
(5)
McMurry John
(5)
Milecki Jan
(5)
Plezia Marian (1917-1996)
(5)
Sęk Helena (1938- )
(5)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(5)
Binder Marek
(4)
Brzezińska Anna (1949- )
(4)
Cierpiałkowska Lidia
(4)
Czerniawska Ewa
(4)
Drabik Lidia
(4)
Firkowska-Mankiewicz Anna (1941- )
(4)
Grzenia Jan
(4)
Jemielniak Dariusz
(4)
Kowal Krystyna
(4)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(4)
Majdecka-Strzeżek Anna
(4)
Majdecki Longin (1925-1997)
(4)
Mizerski Włodzimierz
(4)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(4)
Polański Zbigniew
(4)
Radzicki Józef
(4)
Rydzkowski Włodzimierz
(4)
Siara Olga
(4)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(4)
Smith Deborah Deutsch (1947- )
(4)
Sobol Elżbieta
(4)
Stanik Jan Maria (1943- )
(4)
Starosolski Włodzimierz (1933- )
(4)
Suchecki Jacek (1950- )
(4)
Szulżycka Alina
(4)
Szumski Grzegorz
(4)
Sęk Helena
(4)
Urban Bronisław
(4)
Walker Jearl (1945- )
(4)
Woźniak Barbara
(4)
Włodarski Lech (1916-1997)
(4)
Alberciak Paweł
(3)
Antkiewicz Sławomir
(3)
Bartoszyński Robert
(3)
Bożek Rafał
(3)
Bronsztejn I. N
(3)
Bucholc Marta
(3)
Czarnecki Stefan
(3)
Czekański Marek (1948- )
(3)
Dobija Mieczysław (1943- )
(3)
Dobosiewicz Zbigniew (1939- )
(3)
Dybkowska Alicja
(3)
Gamian-Wilk Małgorzata
(3)
Gołembska Elżbieta
(3)
Gołembska Elżbieta (1946- )
(3)
Gromadzka-Ostrowska Joanna
(3)
Gruszka Aleksandra
(3)
Guzowska Małgorzata
(3)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(3)
Habura Miłosz
(3)
Janicka Iwona (psycholog)
(3)
Kaczmarek Wojciech
(3)
Kalat James W. (1946- )
(3)
Kasperska Maria
(3)
Kobryń Henryk
(3)
Kubiak-Sokół Aleksandra
(3)
Kwiatkowski Eugeniusz (1947- )
(3)
Leyko Jerzy (1918-1995)
(3)
Ludwiczyński Antoni
(3)
Manteuffel Tadeusz (1902-1970)
(3)
Markiewicz Zdzisław (1945- )
(3)
Marynowicz-Hetka Ewa (1946- )
(3)
Milewski Roman (1940-2001)
(3)
Panasiuk Jarosław
(3)
Richling Andrzej (1937- )
(3)
Rosik-Dulewska Czesława
(3)
Roszkowski Wojciech
(3)
Schaffer H. Rudolph (1926- )
(3)
Siemiendiajew K. A
(3)
Sierpińska Maria
(3)
Wojewódzka-Król Krystyna (1948- )
(3)
Rok wydania
2020 - 2024
(70)
2010 - 2019
(463)
2000 - 2009
(431)
1990 - 1999
(93)
1980 - 1989
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(96)
1901-2000
(9)
1989-2000
(4)
1945-1989
(2)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(1065)
Kiribati
(1)
Język
polski
(1052)
nieznany (po)
(2)
angielski
(1)
niemiecki
(1)
nieznany (xxx)
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(42)
6-8 lat
(3)
9-13 lat
(3)
Dzieci
(3)
Elektrycy
(3)
Studenci
(3)
Analitycy medyczni
(1)
Dorośli
(1)
Farmaceuci
(1)
Hodowcy
(1)
Lekarze
(1)
Menedżerowie
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele edukacji zdrowotnej
(1)
Pedagodzy
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Socjolodzy
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(9)
Literatura angielska
(1)
Literatura francuska
(1)
Temat
Język polski
(23)
Encyklopedia polska
(20)
Historia
(19)
Zarządzanie
(15)
Przedsiębiorstwo
(13)
Psychologia
(13)
Filozofia
(12)
Odżywianie
(12)
Socjologia
(12)
Komunikacja społeczna
(11)
Psychologia społeczna
(11)
Fizyka
(10)
Turystyka
(10)
Unia Europejska
(10)
Kultura
(9)
Literatura polska
(9)
Nauki społeczne
(9)
Pedagogika resocjalizacyjna
(9)
Słownik polski
(8)
Środki masowego przekazu
(8)
Ekonomia
(7)
Internet
(7)
Pedagogika
(7)
Pedagogika specjalna
(7)
Polska
(7)
Wychowanie
(7)
Chemia organiczna
(6)
Ekologia
(6)
Finanse
(6)
Finanse publiczne
(6)
Młodzież
(6)
Patologia społeczna
(6)
Psychologia rozwojowa
(6)
Środowisko człowieka
(6)
Analiza matematyczna
(5)
Kadry
(5)
Kosmetyka
(5)
Literatura
(5)
Mikrobiologia przemysłowa
(5)
Nauczanie
(5)
Opieka społeczna
(5)
Osobowość
(5)
Parki i ogrody
(5)
Partie polityczne
(5)
Polityka
(5)
Polityka międzynarodowa
(5)
Psychologia kliniczna
(5)
Rodzina
(5)
Słownik łacińsko-polski
(5)
Życie codzienne
(5)
Biochemia
(4)
Bioetyka
(4)
Degradacja środowiska
(4)
Dziecko
(4)
Gospodarka
(4)
Innowacje
(4)
Język włoski
(4)
Komunikacja werbalna
(4)
Konstrukcje żelbetowe
(4)
Marketing
(4)
Neuropsychologia
(4)
Ochrona środowiska
(4)
Odpady
(4)
Państwo
(4)
Pedagogika medialna
(4)
Rośliny
(4)
Rynek finansowy
(4)
Społeczeństwo informacyjne
(4)
Stres
(4)
Sztuka
(4)
Służba zdrowia
(4)
Transport
(4)
Ubezpieczenia społeczne
(4)
Usługi
(4)
Władcy
(4)
Zachowanie
(4)
Żydzi
(4)
Agresywność
(3)
Antropologia
(3)
Banki
(3)
Bezpieczeństwo publiczne
(3)
Biotechnologia
(3)
Chemia
(3)
Chemia nieorganiczna
(3)
Decyzje
(3)
Eksperymenty
(3)
Elektrotechnika
(3)
Encyklopedia
(3)
Etnografia
(3)
Etyka biznesu
(3)
Fizjologia człowieka
(3)
Geografia polityczna
(3)
Holocaust
(3)
Hotelarstwo
(3)
Immunologia
(3)
Instytucje nonprofit
(3)
Język angielski
(3)
Klimat
(3)
Kobieta
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Temat: czas
2001-
(26)
1901-2000
(15)
1901-
(12)
1801-1900
(8)
1401-
(6)
1501-
(6)
1801-
(6)
1989-
(6)
1501-1600
(5)
1601-1700
(5)
1701-1800
(5)
1989-2000
(5)
1401-1500
(4)
1601-
(4)
1701-
(4)
1945-1989
(4)
2001-0
(4)
1001-
(3)
1001-1100
(3)
1101-
(3)
1101-1200
(3)
1201-
(3)
1201-1300
(3)
1301-
(3)
1301-1400
(3)
1918-1939
(3)
1945-
(3)
301-400
(3)
400-301 p.n.e.
(3)
401-500
(3)
501-600
(3)
601-700
(3)
701-800
(3)
801-900
(3)
901-
(3)
901-1000
(3)
1-100
(2)
101-200
(2)
1939-1945
(2)
201-300
(2)
401-
(2)
100-1 p.n.e.
(1)
1914-1918
(1)
1939-
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
501-
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
601-
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
701-
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
801-
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(37)
Europa
(6)
Niemcy
(3)
Wielka Brytania
(3)
Lwów (Ukraina)
(2)
Ameryka Południowa
(1)
Austria
(1)
Bałtycki, region
(1)
Capri (Włochy ; wyspa)
(1)
Chiny
(1)
Francja
(1)
Galicja
(1)
Historia
(1)
Irlandia
(1)
Japonia
(1)
Kraje arabskie
(1)
Kraje bałkańskie
(1)
Kresy wschodnie Rzeczypospolitej
(1)
Litwa
(1)
Pompeje (Włochy)
(1)
Rosja
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Starożytna Macedonia
(1)
Szkocja (Wielka Brytania)
(1)
Szwecja
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
ZSRR
(1)
Zabór pruski
(1)
Zabór rosyjski
(1)
Zalew Wiślany
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(149)
Podręcznik
(41)
Podręczniki
(36)
Opracowanie
(30)
Monografia
(13)
Encyklopedie
(7)
Poradnik
(7)
Praca zbiorowa
(6)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Poradniki
(4)
Wydawnictwa popularne
(4)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(4)
Biografie
(3)
Dokumenty elektroniczne
(3)
Literatura
(3)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(3)
Publicystyka
(3)
Publicystyka polska
(3)
Publikacja bogato ilustrowana
(3)
Synteza
(3)
Słowniki polskie
(3)
Biografia
(2)
Encyklopedie polskie
(2)
Literatura podróżnicza polska
(2)
Podręcznik akademickie
(2)
Podręczniki [Typ publikacji]
(2)
Publicystyka amerykańska
(2)
Słownik
(2)
Słownik frazeologiczny
(2)
Słownik języka polskiego
(2)
Słowniki
(2)
Pamiętniki żydowskie 1939-1945 r.
(1)
Album
(1)
Antologie
(1)
Bibliografia
(1)
Blogi
(1)
Esej
(1)
Fotografia
(1)
Fotografia polska
(1)
Informatory
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Książki kucharskie
(1)
Literatura polska
(1)
Malarstwo europejskie
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Pamiętniki pakistańskie
(1)
Pamiętniki żydowskie
(1)
Pocztówki
(1)
Podreczniki akademickie
(1)
Podręczniki dla szkół średnich
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Powieść niemiecka
(1)
Powieść polska
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Scenariusze rozmów
(1)
Sztuka europejska
(1)
Słownik etymologiczny
(1)
Słownik francusko-polski
(1)
Słownik języka angielskiego
(1)
Słownik polski
(1)
Słownik polsko-francuski
(1)
Słownik polsko-ukraiński
(1)
Słownik terminologiczny
(1)
Słowniki angielsko-polskie
(1)
Słowniki frazeologiczne
(1)
Słowniki terminologiczne
(1)
Wywiady
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(20)
Historia
(17)
Zarządzanie i marketing
(12)
Medycyna i zdrowie
(11)
Chemia
(10)
Edukacja i pedagogika
(10)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(9)
Kultura i sztuka
(9)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Biologia
(8)
Inżynieria i technika
(7)
Językoznawstwo
(6)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(5)
Ochrona środowiska
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Etnologia i antropologia kulturowa
(3)
Geografia i nauki o Ziemi
(3)
Architektura i budownictwo
(2)
Filozofia i etyka
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Kulinaria
(1)
Nauka i badania
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
Transport i logistyka
(1)
1069 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
We współczesnej gospodarce, w której dominują usługi oraz sektory oparte na wiedzy, kompetencje pracowników, ich doświadczenie, umiejętności, cechy charakteru to jeden z głównych czynników konkurencyjnych przedsiębiorstwa. Rekrutacja stała się najważniejszym procesem kadrowym przedsiębiorstwa. Odpowiednie zaplanowanie potrzeb kadrowych dotyczących obecnej i przyszłej działalności firmy, w wymiarze ilościowym i jakościowym stanowi niezbędny warunek sukcesu rynkowego. Prezentowana książka jest praktycznym przewodnikiem po zagadnieniach rekrutacji i selekcji. Autor przedstawia cały proces doboru personelu, rozpoczynając od wyznaczenia potrzeb kadrowych i tworzenia profili rekrutacyjnych, przez opisanie narzędzi związanych z rekrutacją i selekcją, aż po wybór pracowników i ich adaptację do pracy. Dużym atutem publikacji jest jej praktyczny charakter, a także uwzględnienie najbardziej aktualnych i sprawdzonych teorii, metod i narzędzi. Wszystkie aspekty rekrutacji zobrazowane zostały przykładami zaczerpniętymi z działalności przedsiębiorstw. Publikacja stanowi znakomite źródło wiedzy dla studentów zarządzania zasobami ludzkimi, menedżerów, właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw, a także dla osób, które zawodowo zajmują się rekrutacją i selekcją.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W dzisiejszych czasach podstawą sukcesu każdej firmy są kompetencje i umiejętności ludzi w niej zatrudnionych. Dobrze zaprojektowane i realizowane systemy motywacyjne pozwalają na pozyskiwanie i utrzymywanie najlepszych pracowników, wpływając na uzyskiwanie przewagi konkurencyjnej przez firmy. Praca została podzielona na dwie części, które łącznie stanowią kompleksowe ujęcie omawianego problemu. W pierwszej z nich opisane zostały zagadnienia będące syntezą wiedzy dotyczącej teorii motywacji takie, jak: systemy motywacyjne, wskaźniki badania poziomu motywacji pracowników, związek motywowania i wynagradzania oraz kształtowanie motywacyjnego środowiska pracy. Druga część ma charakter praktyczny – autor omawia w niej sposoby motywowania trzech grup pracowników tzn. pracowników wiedzy, handlowców i menedżerów wyższego szczebla. Rozdziały te uwzględniają specyfikę pracy każdej wymienionej grupy zawodowej i odpowiadają na problemy występujące podczas tworzenia i realizowania systemów motywacyjnych dla każdej z nich. Autor omawia zarówno teorie motywacji, jak i praktyki stosowane w przedsiębiorstwach w sposób krytyczny, co zachęca czytelnika do samodzielnego analizowania przedstawionych zagadnień. Książka jest przeznaczona dla praktyków zajmujących się zarządzaniem zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach oraz studentów wielu specjalności obejmujących tę tematykę. Jacek Woźniak jest profesorem w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Warszawie. W latach 1990-2005 był trenerem, projektantem szkoleń i dyrektorem firmy szkoleniowej. Współpracował z kilkudziesięcioma firmami międzynarodowymi w Polsce, planując i prowadząc wieloletnie cykle szkoleniowe z zakresu umiejętności społecznych i osobistych. Pracował jako konsultant w Europie Wschodniej dla wielu organizacji międzynarodowych, w tym Banku Światowego, World Wildlife Found, US AID czy Mott Foundation.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Książka prezentuje główne stanowiska teoretyczne i problemy praktyczne w postępowaniu diagnostycznym. Formułuje podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnozowania w resocjalizacji, wraz z opisem modeli diagnozowania, specyficznych trudności, dylematów i zasad diagnozowania w przypadku tzw. "zjawisk trudnych". Przedstawia podstawowy warsztat diagnostyczny pedagogiki resocjalizacyjnej z określeniem metod, technik i narzędzi diagnostycznych oraz zasad ich stosowania. Podręcznik przeznaczony jest dla wykładowców i studentów kierunków pedagogicznych, głównie resocjalizacji, a także psychologii oraz innych dyscyplin pokrewnych. Niezbędny dla pedagogów i psychologów zajmujących się zawodowo diagnozą psychopedagogiczną i resocjalizacyjną. Dzieło [...] ogarnia stan wiedzy o diagnozie i diagnozowaniu w resocjalizacji. Wydaje się ono być znaczącym wkładem w rozwój polskiej diagnostyki resocjalizacyjnej, w jej usystematyzowanie, ujednolicenie teoretyczne i metodyczne. A zatem ma także wybitne walory dydaktyczne i może z pożytkiem służyć wszystkim zainteresowanym problematyką opieki, wychowania, terapii, pomocy społecznej i resocjalizacji aktualnej i potencjalnej. (Z recenzji prof. Lesława Pytki)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka stanowi zapis wspomnień Ludwiki Zachariasiewicz, kobiety, która podczas wojny była damą do towarzystwa dla Niemców, a później Rosjan. Jej świadectwo dotyczące zarówno walki podziemnej podczas II wojny, jak i czasów tuż po jej zakończeniu, ukazuje niejednoznaczne postawy oraz trudności w odnalezieniu się w nowej Polsce. Wyjątkowa bezpośredniość i szczerość relacji pozwala na odkrycie przed czytelnikami takich aspektów mechanizmów wojennych i totalitarnych, o których mówi się rzadko lub nie wspomina się o nich wcale. Dziś nie sposób oceniać takich decyzji, jak polecanie przez dowódców AK młodziutkim dziewczynom, by pełniły dwuznaczne role przy wrogu w sytuacjach, w których to poradzić sobie mogły tylko dzięki sprytowi i kokieterii, ale nie wiadomo jakim kosztem. Wspomnienie Ludwiki Zachariasiewicz pomaga uzmysłowić, że „nie święci garnki lepią”, a aktorami doniosłych historycznych wydarzeń bywają zwykli ludzie. Jest w tej opowieści wiele momentów, w których autorka jawi się jako bohaterka. Jeśli byśmy w jednym z tych momentów przerwali narrację, trafiłaby do panteonu chwały, pozostając na zawsze heroiną. Są jednak też takie fragmenty, które odsłaniają jej ludzkie słabości i wówczas z bohaterki staje się negatywną postacią lub przynajmniej nie-niezłomną. A potem znów bywa bohaterką.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Podręcznik stanowi próbę ukazania współczesnego stanu wiedzy na temat biologicznego podłoża różnorodnych form zachowania oraz psychicznych doznań zwierząt i człowieka w normie i patologii. Omówiono w nim, miedzy innymi, podstawowe właściwości neuronów i sieci neuronowych, funkcje komórek glejowych, interakcje układów nerwowego i odpornościowego, rozwój i starzenie się układu nerwowego, a także neurobiologiczne mechanizmy zachowań ruchowych, emocji, bólu i stresu, percepcji, pamięci, uczenia się i mowy. Obecnie, trzecie wydanie zostało uaktualnione na podstawie najnowszych osiągnięć naukowych oraz znacznie poszerzone. Dodano trzy nowe rozdziały: na temat różnic płciowych, procesów starzenia się i neuroplastyczności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W książce zostały połączone elementy psychologii i teorii organizacji. Autorzy skupili się na kwestiach związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi, takich jak: wielokulturowość w organizacji, kariera i rozwój zawodowy, motywowanie, zaangażowanie i emocje w pracy, wizerunek i reputacja przedsiębiorstwa. Psychologiczne ujęcie pomaga w zrozumieniu mechanizmów zachodzących wewnątrz organizacji i przyczynić się do bardziej efektywnego jej funkcjonowania. W naukowej literaturze światowej tematyka psychologicznego podejścia do kierowania organizacjami, jak również funkcjonowania osób w ich ramach jest popularna i rozbudowana. [...] Dziedzina ta jest też owocnym obszarem współpracy interdyscyplinarnej, gdzie coraz wyraźniej zaznacza się przenikanie podejść naukowych i badawczych charakterystycznych dla psychologii, nauki o organizacji i zarządzaniu, socjologii czy marketingu. (Z recenzji dr. hab. Wojciecha Cwaliny, prof. SWPS)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W nowej rynkowej rzeczywistości, w której firmy nastawione są nie tylko na efektywność, ale również na modernizację czy chociażby na przetrwanie, czerpią one swoją energię albo z zewnątrz (z otoczenia), albo z wewnątrz organizacji, w tym przede wszystkim dzięki swoim pracownikom. To ludzie bowiem nadają sens działalności przedsiębiorstwa. To oni silni wiedzą dostrzegają szansę tkwiącą w wartościach i symbolach integrujących. Nic więc dziwnego, że zarządzanie przez kulturę przez wielu teoretyków i praktyków jest uważane za najbardziej nowoczesną tendencję w zarządzaniu. Twierdzą oni, że jest to źródło sukcesów i przewagi konkurencyjnej poszczególnych przedsiębiostw. I o tym jest ta książka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Podręcznik doskonale łączy funkcję naukową z dydaktyczną. Analiza teoretyczna została powiązana z realnymi zjawiskami, procesami i tendencjami charakteryzującymi współczesną gospodarkę. Argumentację teoretyczną poparto odpowiednio dobranymi danymi statystycznymi i miernikami ekonomicznymi. O oryginalności podręcznika świadczy nawiązanie do najnowszego dorobku światowej ekonomii. Książka zawiera oprócz zagadnień tradycyjnie omawianych także i te rzadko analizowane w podręcznikach dostępnych na polskim rynku. Są to: - relacja między teorią handlu a nową geografią ekonomiczną, - współczesne modele teorii handlu w warunkach konkurencji niedoskonałej, - definicje i mierniki konkurencyjności międzynarodowej, - rola handlu zagranicznego w gospodarkach wschodzących, - strategiczna polityka handlu międzynarodowego, - modele wpływu stabilizacji cen surowców na dochody eksportowe krajów rozwijających się. Pierwsza część podręcznika dotyczy teorii wymiany międzynarodowej. Szczegółowo omówione zostały w niej poszczególne modele handlu zagranicznego oraz zależności pomiędzy nimi a rozwojem gospodarczym. Druga część to teoria polityki handlu międzynarodowego. Poszczególne rozdziały zawierają kompleksowe informacje o protekcjonizmie, instrumentach polityki handlu, międzynarodowej integracji handlowej i polityce handlu międzynarodowego krajów rozwijających się. Każdy rozdział kończą Pytania kontrolne i zagadnienia do dyskusji co ułatwia koncentrację uwagi na podstawowych problemach. Oprócz wyczerpującej bibliografii autorzy podają również Literaturę zalecaną do poszczególnych rozdziałów. Podręcznik przeznaczony do przedmiotów: międzynarodowe stosunki gospodarcze, ekonomia międzynarodowa, teoria handlu międzynarodowego oraz polityka handlu międzynarodowego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Jedna z najważniejszych prac nurtu psychologii dobra i zła. Autor interesująco prezentuje analizę eksperymentu stanfordzkiego i wykazuje ścisły związek z tym, co później wydarzyło się w więzieniu w Abu Ghraib. Przedstawia mechanizmy i czynniki, które czynią ze zwykłego człowieka oprawcę i ofiarę systemu. Udowadnia możliwość zmiany lub zapobiegania niechcianym zachowaniom jednostki lub grupy, dzięki zrozumieniu, jakie siły, wartości i skłonności przez nie przejawiane są wnoszone w daną sytuację. Uważa, że można mieć większy wpływ na zredukowanie niepożądanych indywidualnych reakcji przez wiedzę, pokazuje, jak ich unikać lub je modyfikować. Zimbardo poszukuje wyjaśnienia dla stwierdzonych zależności, odwołując się do dotychczasowych badań nad jednostkowymi postawami (poczucie władzy, konformizm i posłuszeństwo), a także nad oddziaływaniami szerszego środowiska społecznego (odindywidualizowanie, odczłowieczenie i znieczulica). Książkę zamyka rozdział na temat oporu wobec niepożądanych nacisków ze strony sytuacji społecznych i analiza postawy heroicznej, którą autor uważa za remedium na grożące nam z różnych stron zło.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Philip Zimbardo i Nikita Coulombe biją na alarm: męskość jest w kryzysie! Młodzi mężczyźni rezygnują z gruntownego wykształcenia, nie radzą sobie na rynku pracy, nie potrafią stworzyć dojrzałej relacji z kobietą. Opóźniają wyprowadzkę z rodzinnego domu, pozwalając rodzicom łożyć na swoje utrzymanie, nie dbają o zdrowie i kondycję. W zamian za to spędzają czas na „męskich” rozrywkach, sukcesy odnoszą w grach komputerowych, „zarządzając wszechświatem” z zacisza własnej sypialni, a wiedzę o intymności czerpią z filmów pornograficznych. Dlaczego tak się dzieje? Philip Zimbardo analizuje przyczyny upadku facetów na trzech poziomach: przygląda się cechom samych mężczyzn, sytuacji, w jakiej się znaleźli, oraz układowi sił, który tę sytuację stworzył. Nieskuteczny system edukacji, rodziny z nieobecnym (psychicznie lub fizycznie) ojcem i nadopiekuńcze matki, uzależnienie od pobudzenia, które przynosi wirtualna rzeczywistość, zmiany w środowisku naturalnym wywołane zanieczyszczeniami, recesja oraz rosnąca pozycja kobiet nie sprzyjają rozwojowi facetów. Czy jesteśmy bezradni wobec upadku męskości? Czy możliwe są działania na poziomie systemu edukacji, mediów, polityki społecznej, które mogą zaradzić kryzysowi? W jaki sposób matki i partnerki młodych mężczyzn mogą im pomóc nadążać za wymaganiami życia? Co wreszcie sami faceci mogą zrobić dla siebie, by przestać się zmagać z własnym życiem, a zacząć żyć? Autorzy nie pozostawiają nas bez odpowiedzi na te pytania – proponują szereg działań, które mogą powstrzymać postępujący kryzys męskości i uchronić kolejne pokolenia młodych chłopców przed życiową nieporadnością.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Najlepszy podręcznik wprowadzający w problematykę współczesnej psychologii! Prezentuje wiedzę z całego zakresu psychologii – od biologicznych podstaw zachowania przez analizę motywacji i inteligencji po zagadnienia psychologii społecznej. Jest znany na całym świecie – przetłumaczony na 10 języków, w tym chiński, japoński, rosyjski, hiszpański, niemiecki. Bogato ilustrowany, w ciekawej szacie edytorskiej, udoskonalony i unowocześniony pozostaje wzorem podręcznika akademickiego: wszechstronnego, ciekawego i przystępnego. Nowe, zmienione wydanie książki powstało we współpracy Philipa G. Zimbardo z młodszym kolegą Richardem J. Gerrigiem. Niezwykle szybki rozwój badań i teorii w ramach dziedziny skłonił autorów do wprowadzenia w nowym wydaniu, wielu zmian i uzupełnień. Omówione zostały najnowsze badania dotyczące uprzedzeń, kodowania i wydobywania informacji z pamięci, powiązań między inteligencją emocjonalną a dobrym samopoczuciem, percepcji zdarzeń emocjonalnych, odrzucenia i przemocy oraz zespołu stresu pourazowego. Autorzy dodali także nowe treści na temat perspektywy kognitywnej i behawioralnej w nauce o układzie nerwowym: Projektu Ludzkiego Genomu, zaburzeń w uczeniu się, teorii inteligencji i możliwości ich zastosowania w klasie szkolnej, przywiązania, psychologicznych zaburzeń w dzieciństwie, w tym zespołu nadpobudliwości psychoruchowej i autyzmu oraz uprzedzeń. Znacząco rozszerzona została także część związana z psychologią społeczną. Obejmuje ona takie zjawiska jak: różnice kulturowe, altruizm i zachowania prospołeczne, agresja, psychologia konfliktu oraz problematyka wojen i pokoju. Czytelnik nabywa wiedzę nie tylko o charakterystyce psychologicznej ludzi, lecz także o ich funkcjonowaniu społecznym. Publikacja nowego wydania uznanego podręcznika ułatwia zapoznanie się z najnowszymi trendami współczesnej psychologii oraz stanowi nowoczesne narzędzie w procesie dydaktycznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Psychologia. Kluczowe koncepcje to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Podręcznik ten może służyć zarówno studentom, jak i entuzjastom psychologii. Philip Zimbardo, zwany „twarzą i głosem psychologii”, wraz z Robertem Johnsonem i Vivian McCann przybliżają Czytelnikom podstawowe teorie i pojęcia psychologii. Strukturę podręcznika Autorzy zaplanowali tak, by ułatwiała uczenie się i zapamiętywanie materiału, a także zachęcała do krytycznego myślenia. Liczne przykłady, ćwiczenia i zadania pozwalają odnieść wiedzę psychologiczną do własnego doświadczenia i dostrzec jej zastosowania w codziennym życiu. W tomie I, Podstawy psychologii, Czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania: - W jaki sposób psycholodzy tworzą nową wiedzę? - Jak przebiega komunikacja wewnątrz organizmu? - W jaki sposób są powiązane ze sobą geny i zachowanie? - Jak mózg generuje zachowanie i procesy umysłowe? - Przed jakimi wyzwaniami rozwojowymi stają dzieci, młodzież, dorośli? Autorzy objaśniają podstawowe pojęcia z zakresu psychologii, tłumaczą jak odróżnić psychologię naukową od pseudonauki, wyjaśniają przebieg procesu badawczego w tej dyscyplinie. Następnie przybliżają wiedzę dotyczącą budowy i funkcji układu nerwowego oraz szczegółowo opisują rozwój psychiczny człowieka na wszystkich etapach życia. Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, rozstrzygać kontrowersyjne zagadnienia: czy szczepienie dzieci podnosi ryzyko autyzmu? Czy „efekt Mozarta” naprawdę działa?
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Psychologia. Kluczowe koncepcje to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Podręcznik ten może służyć zarówno studentom, jak i entuzjastom psychologii. Philip Zimbardo, zwany „twarzą i głosem psychologii”, wraz z Robertem Johnsonem i Vivian McCann przybliżają Czytelnikom podstawowe teorie i pojęcia psychologii. Strukturę podręcznika Autorzy zaplanowali tak, by ułatwiała uczenie się i zapamiętywanie materiału, a także zachęcała do krytycznego myślenia. Liczne przykłady, ćwiczenia i zadania pozwalają odnieść wiedzę psychologiczną do własnego doświadczenia i dostrzec jej zastosowania w codziennym życiu. W tomie II, Motywacja i uczenie się, Czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania: - Co nas motywuje? - Jakie procesy sterują naszymi emocjami? - Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się? - W jaki sposób powstają wspomnienia? - Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić? Autorzy porządkują najważniejsze teorie emocji i motywacji, objaśniają mechanizmy warunkowania klasycznego i instrumentalnego oraz opisują, w jaki sposób psychologia poznawcza wyjaśnia proces uczenia się. Ostatni rozdział Autorzy poświęcili naturze pamięci i możliwościom jej usprawniania. Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, rozstrzygać kontrowersyjne zagadnienia: czy „wykrywacze kłamstw” naprawdę wykrywają kłamstwa? Czy każdy z nas prezentuje odrębny „styl uczenia się”? Czy możliwe jest odzyskanie utraconych wspomnień?
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Psychologia. Kluczowe koncepcje to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Podręcznik ten może służyć zarówno studentom, jak i entuzjastom psychologii. Philip Zimbardo, zwany „twarzą i głosem psychologii”, wraz z Robertem Johnsonem i Vivian McCann przybliżają Czytelnikom podstawowe teorie i pojęcia psychologii. Strukturę podręcznika Autorzy zaplanowali tak, by ułatwiała uczenie się i zapamiętywanie materiału, a także zachęcała do krytycznego myślenia. Liczne przykłady, ćwiczenia i zadania pozwalają odnieść wiedzę psychologiczną do własnego doświadczenia i dostrzec jej zastosowania w codziennym życiu. W tomie II, Motywacja i uczenie się, Czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania: - Co nas motywuje? - Jakie procesy sterują naszymi emocjami? - Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się? - W jaki sposób powstają wspomnienia? - Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić? Autorzy porządkują najważniejsze teorie emocji i motywacji, objaśniają mechanizmy warunkowania klasycznego i instrumentalnego oraz opisują, w jaki sposób psychologia poznawcza wyjaśnia proces uczenia się. Ostatni rozdział Autorzy poświęcili naturze pamięci i możliwościom jej usprawniania. Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, rozstrzygać kontrowersyjne zagadnienia: czy „wykrywacze kłamstw” naprawdę wykrywają kłamstwa? Czy każdy z nas prezentuje odrębny „styl uczenia się”? Czy możliwe jest odzyskanie utraconych wspomnień?
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Psychologia. Kluczowe koncepcje to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Podręcznik ten może służyć zarówno studentom, jak i entuzjastom psychologii. Philip Zimbardo, zwany „twarzą i głosem psychologii”, wraz z Robertem Johnsonem i Vivian McCann przybliżają Czytelnikom podstawowe teorie i pojęcia psychologii. Strukturę podręcznika Autorzy zaplanowali tak, by ułatwiała uczenie się i zapamiętywanie materiału, a także zachęcała do krytycznego myślenia. Liczne przykłady, ćwiczenia i zadania pozwalają odnieść wiedzę psychologiczną do własnego doświadczenia i dostrzec jej zastosowania w codziennym życiu. W tomie II, Motywacja i uczenie się, Czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania: - Co nas motywuje? - Jakie procesy sterują naszymi emocjami? - Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się? - W jaki sposób powstają wspomnienia? - Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić? Autorzy porządkują najważniejsze teorie emocji i motywacji, objaśniają mechanizmy warunkowania klasycznego i instrumentalnego oraz opisują, w jaki sposób psychologia poznawcza wyjaśnia proces uczenia się. Ostatni rozdział Autorzy poświęcili naturze pamięci i możliwościom jej usprawniania. Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, rozstrzygać kontrowersyjne zagadnienia: czy „wykrywacze kłamstw” naprawdę wykrywają kłamstwa? Czy każdy z nas prezentuje odrębny „styl uczenia się”? Czy możliwe jest odzyskanie utraconych wspomnień?
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Psychologia. Kluczowe koncepcje to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Podręcznik ten może służyć zarówno studentom, jak i entuzjastom psychologii. Philip Zimbardo, zwany „twarzą i głosem psychologii”, wraz z Robertem Johnsonem i Vivian McCann przybliżają Czytelnikom podstawowe teorie i pojęcia psychologii. Strukturę podręcznika Autorzy zaplanowali tak, by ułatwiała uczenie się i zapamiętywanie materiału, a także zachęcała do krytycznego myślenia. Liczne przykłady, ćwiczenia i zadania pozwalają odnieść wiedzę psychologiczną do własnego doświadczenia i dostrzec jej zastosowania w codziennym życiu. W tomie II, Motywacja i uczenie się, Czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania: - Co nas motywuje? - Jakie procesy sterują naszymi emocjami? - Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się? - W jaki sposób powstają wspomnienia? - Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić? Autorzy porządkują najważniejsze teorie emocji i motywacji, objaśniają mechanizmy warunkowania klasycznego i instrumentalnego oraz opisują, w jaki sposób psychologia poznawcza wyjaśnia proces uczenia się. Ostatni rozdział Autorzy poświęcili naturze pamięci i możliwościom jej usprawniania. Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, rozstrzygać kontrowersyjne zagadnienia: czy „wykrywacze kłamstw” naprawdę wykrywają kłamstwa? Czy każdy z nas prezentuje odrębny „styl uczenia się”? Czy możliwe jest odzyskanie utraconych wspomnień?
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Nowoczesna synteza historii starożytnej oparta na najnowszych wynikach badań! Publikację charakteryzuje nowatorska struktura treści – paralelny i jednolity wykład historii starożytnej obejmujący Europę, basen Morza Śródziemnego, Egipt oraz Bliski i Środkowy Wschód. Układ wewnętrzny rozdziałów jest dopasowany do specyfiki danego okresu historycznego. Autor szeroko omawia kontakty międzycywilizacyjne oraz przedstawia zasadniczą jedność procesów dziejowych starożytności, mimo przeplatających się okresów zbliżenia i izolacji między częściami świata antycznego. Ten błyskotliwie napisany podręcznik zasługuje na uwagę zarówno profesjonalnych historyków, jak i studentów kierunków humanistycznych i społecznych – historii, filologii klasycznej, prawa i administracji, dziennikarstwa, nauk politycznych, kulturoznawstwa, stosunków międzynarodowych – oraz uczniów starszych klas szkół średnich i kandydatów na wyższe uczelnie, a także osób zainteresowanych hobbistycznie starożytnością.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W książce omówiono wszystkie tematy wymienione w planie nauczania ISTQB® Certyfikowany Tester dla poziomu podstawowego z roku 2011. Aby ułatwić naukę i zrozumienie podejmowanych tematów, zagadnienia teoretyczne zobrazowano odpowiednio dobranymi przykładami. Każdy rozdział kończy się pytaniami kontrolnymi, będącymi zarazem celami nauczania określonymi przez ISTQB® dla poszczególnych tematów, co ułatwi samodzielne sprawdzenie stanu swojej wiedzy. W celu umożliwienia lepszego przygotowania się do egzaminu w książce przedstawiono również przykładowe pytania egzaminacyjne. Publikacja ma pomóc czytelnikowi w zdobyciu wiedzy niezbędnej do przygotowania do egzaminu ISTQB® Certyfikowany Tester (International Software Testing Qualification Board) na poziomie podstawowym. Egzamin ten umożliwia zdobycie uznawanego na całym świecie certyfikatu poświadczającego kwalifikacje w obszarze testowania oprogramowania. Dowiesz się: • czym jest testowanie oprogramowania według ISTQB® i jakie obejmuje czynności; • jaka nomenklatura obowiązuje w obszarze testowania oprogramowania i jak jej prawidłowo używać; • jakie miejsce w przedsięwzięciu informatycznym zajmuje testowanie oprogramowania i jakie ma ono znaczenie dla sukcesu projektu; • jak planować i realizować proces testowania w projekcie IT, uwzględniając specyfikę projektu i wytwarzanego produktu; • jak projektować przypadki testowe przy użyciu różnych technik; • jak przygotować się do egzaminu – jaki zakres informacji jest wymagany na egzaminie certyfikacyjnym, co musisz zapamiętać, co zrozumieć i potrafić wyjaśnić na przykładach oraz co powinieneś umieć wykorzystać w praktyce; poznasz przykładowe pytania egzaminacyjne przedstawiające formę i sposób weryfikacji wiedzy podczas egzaminu certyfikacyjnego. Powinieneś wiedzieć: • jakie jest znaczenie jakości dla odbioru i użytkowania dowolnego produktu; • jakie są podstawowe fazy i charakterystyki cyklu życia produktu; • jakie procesy – zarządcze i wytwórcze – składają się na proces wytwarzania produktu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
The book offers the comprehensive picture of the academic entrepreneurship phenomenon in the Visegrad countries perspective and it is an insightful read for university managers responsible for the development of the academic entrepreneurship. It is also an interesting body of empirical knowledge for the academic entrepreneurship stakeholders, such as local business, organizations supporting entrepreneurship, and local government institutions. This book draws on the results of international survey conducted among students and academics representing universities from the Visegrad Group countries. The survey was an important part of the project “Cross-border Bees in V4 Countries - Building of Educational Entrepreneurship Start-ups in V4 Group” granted by the International Visegrad Fund for 2016-2017 (project no. 11610602). University of Bielsko-Biala (project coordinator) collaborated with the Technical University in Ostrava from the Czech Republic, the Alexander Dubček University from Slovakia, and the Szent István University from Hungary. '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Podręcznik akademicki do hotelarstwa jest kierowany do wykładowców i studentów uczelni wyższych na kierunkach turystyka i rekreacja oraz hotelarstwo, jak również do praktyków gospodarczych zajmujących się na co dzień zarządzaniem i eksploatacją hoteli. Książka zawiera kompleksową wiedzę na temat hotelarstwa – jednego z najważniejszych elementów infrastruktury i biznesu turystycznego. Autorzy przedstawiają w nim: - podstawy teoretyczne i terminologię, - rynek usług hotelarskich – współczesne trendy rozwojowe, - zagadnienia związanie z eksploatacją hotelu, - zarządzanie hotelem – z naciskiem na najnowsze trendy, jakość, standaryzację i innowacyjność świadczonych usług, - gastronomię i inne usługi towarzyszące. Do głównych zalet podręcznika należą: - dostosowanie do programów nauczania, - logiczna struktura i jasność wykładu, - liczne przykłady z polskiej praktyki gospodarczej, - słowniczek podstawowych terminów, - bogata bibliografia, - indeks rzeczowy. Zespół autorski tworzą pracownicy naukowi i wykładowcy Katedry Zarządzania Turystyką Wydziału Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego oraz Katedry Marketingu i Zarządzania Gospodarką Turystyczną Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej