Gancarczyk Paweł
Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
E-booki
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(490)
Gancarczyk Paweł
(-)
Konopnicka Maria
(425)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(318)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(317)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(310)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(262)
Trzeciak Weronika
(262)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(261)
Krasicki Ignacy
(251)
Leśmian Bolesław
(243)
Boy-Żeleński Tadeusz
(242)
Roberts Nora (1950- )
(242)
Słowacki Juliusz
(233)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(221)
Christie Agatha (1890-1976)
(219)
Prus Bolesław (1847-1912)
(218)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(206)
Fabianowska Małgorzata
(201)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Zarawska Patrycja
(195)
Czechowicz Józef
(188)
Mickiewicz Adam
(183)
Orzeszkowa Eliza
(180)
King Stephen (1947- )
(175)
Shakespeare William (1564-1616)
(167)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(163)
Jachowicz Stanisław
(161)
Praca zbiorowa
(158)
Kraszewski Józef Ignacy
(152)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(143)
Baudelaire Charles
(140)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(140)
Morsztyn Jan Andrzej
(139)
Szulc Andrzej
(139)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(138)
Lech Justyna
(138)
Prus Bolesław
(138)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(133)
Masterton Graham (1946- )
(132)
Mazan Maciejka
(132)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(132)
Rolando Bianka
(131)
Drewnowski Jacek (1974- )
(129)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(126)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(125)
Lange Antoni
(125)
Tuwim Julian (1894-1953)
(124)
Głowińska Anita
(122)
Kraśko Jan (1954- )
(122)
Lem Stanisław (1921-2006)
(122)
Webb Holly
(122)
Włodarczyk Barbara
(122)
Ławnicki Lucjan
(117)
Chotomska Wanda (1929- )
(114)
Rzehak Wojciech
(114)
Lenartowicz Teofil
(112)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(111)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(109)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(108)
Mróz Remigiusz (1987- )
(107)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(105)
Liebert Jerzy
(105)
Skibniewska Maria (1904-1984)
(104)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(102)
Fabisińska Liliana (1971- )
(102)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(102)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(102)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Supeł Barbara
(100)
Chmielewska Joanna (1932- )
(98)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(96)
Nienacki Zbigniew (1929-1994)
(96)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Verne Jules (1828-1905)
(96)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(95)
Gomulicki Wiktor
(95)
Kobyliński Szymon (1927-2002)
(94)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(94)
Słomczyński Maciej (1920-1998)
(94)
Popławska Anna
(93)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(93)
Zarawska Patrycja (1970- )
(92)
Zimnicka Iwona
(91)
Conrad Joseph (1857-1924)
(90)
Cussler Clive (1931- )
(90)
Gralak Anna
(90)
Steel Danielle
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Asnyk Adam
(89)
Spirydowicz Ewa
(89)
Widmark Martin (1961- )
(89)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
1 wynik Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka jest próbą całościowego spojrzenia na znaczenie wynalazku druku dla kultury muzycznej XVI wieku. Po zarysowaniu historii wczesnego drukarstwa muzycznego, jego podstaw technologicznych, finansowych i społecznych autor charakteryzuje kształtujący się wówczas rynek wydawnictw nutowych. Wskazuje na zależność zawartości i zewnętrznej postaci druków od warunków ekonomicznych, omawia przejawy rywalizacji między oficynami oraz przedstawia krąg protektorów edycji muzycznych. Typografia przyczyniła się do wzrostu alfabetyzacji muzycznej, umożliwiła unifikację europejskiego repertuaru, pogłębiając zarazem różnice między poszczególnymi gatunkami i stylami muzycznymi. Zapewniła długie trwanie niektórych typów twórczości, co nie wykluczało promowania w pierwszym rzędzie dzieł najnowszych i reagowania na bieżące wydarzenia religijne czy polityczne. Nowe medium wpłynęło nie tylko na obieg i funkcjonowanie repertuaru, ale także na świadomość twórców: ich poczucie autorstwa i indywidualności. Autor stawia tezę, że dzięki rewolucji druku poszerzył się społeczny i estetyczny horyzont kultury muzycznej, powstały nowe typy twórczości oraz zwiększył się krąg odbiorców zapisywanej muzyki. Proponuje powiązanie tych zjawisk z narodzinami nowożytności muzycznej, odnajdując niekiedy kontynuację zmian zapoczątkowanych w XVI wieku w kulturze współczesnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej